Sichuan Airlines będą realizować loty all-cargo na trasie Chengdu – Warszawa także w sezonie letnim. Lotniczy fracht (głównie przesyłki e-commerce) przez chińskiego przewoźnika jest wożony airbusami A330-200F, z międzylądowaniem w Kazachstanie, na Lotnisko Chopina od 14 miesięcy.
Polska jest szóstą co do wielkości gospodarką w Unii Europejskiej i ważnym partnerem Chin w Europie Środkowo-Wschodniej. W ostatnich latach pogłębiają się stosunki gospodarcze i handlowej. Owocem jest wzrost wartości dwustronnej wymiany handlowej. W 2017 roku wolumen handlu wynosił jeszcze 17 miliardów dolarów amerykańskich, podczas gdy w pięć lat później wartość dwustronnej wymiany wyniosła już 49 miliardów dolarów. Polska jest dziewiątym co do wielkości partnerem handlowym Chin w Europie, relacje handlowe są intensywne, dzięki czemu wartość wymiany handlowej w ubiegłym roku przekroczyła 60 miliardów dolarów.
Wzrost rynku e-commerce wykorzystały Sichuan Airlines, które w lutym 2024 roku zainaugurowały
połączenia all-cargo między Chengdu a Warszawą. Chiński przewoźnik uczynił syczuański port lotniczy hubem logistki międzynarodowej, z którego obsługuje szereg połączeń frachtowych do Belgii, Węgier, Stanów Zjednoczonych Ameryki, jak i wspomnianej stolicy Polski. Dwa w tygodniu połączenia na Lotnisko Chopina, które realizują airbusy A330-200F, są wykonywane z międzylądowaniem w Ałmatach w Kazachstanie. Rejsy powrotne Sichuan Airlines Cargo realizują przez Budapeszt.
Rejsy cargo między Chengdu a „Okęciem” będą realizowana także rozpoczętym sezonie letnim, który zakończy się w ostatnią sobotę października. Koordynator slotów Lotniska Chopina (firma Airport Coordination Limited) przyznał przewoźnikowi z Państwa Środka 120 slotów, które uprawniają chińskiego frachtowca do obsługi rejsów cargo zarówno z portu Tianfu, jak i Shuangliu. Sichuan Airlines zamierzają jednak skonsolidować operacje i będą je realizować wyłącznie z lotniska Shuangliu. Frachtowce, rotacje (3U9829/3U9830), będą realizować w poniedziałki i soboty.